Kolonoskopi Nedir? Kolonoskopi Nasıl ve Neden Yapılır?

Endoskopik yöntemlerden biri olan kolonoskopi, teşhis amaçlı yapılan işlemdir. Gastrointestinal hastalıkları, bağırsak problemleri, rektum ve kolon kanseri gibi rahatsızlıkların erken teşhis edilerek tanı konulması için uygulanır.  Tüp formunda, uç kısmında ışık ve kamera bulunan, bükülebilen optik görüntüleme cihazının makattan muayene edilmesi işlemidir. Kolonoskopi bağırsaktaki problemlerin tanısı ve teşhisi için uygulanmasının yanında, poliplerin temizlenmesi ve bağırsaktan

Kolonoskopi Nedir? Kolonoskopi Nasıl ve Neden Yapılır?2024-01-24T15:53:58+00:00

Beyin Emarı (MR) Nedir, Nasıl Çekilir?

Beyin emarı, beyin yapısına bağlı hastalıkları radyo dalgaları ile 3 boyutlu görüntüsünü çıkartarak teşhis etmeyi sağlayan bir radyolojik tekniktir. Manyetik rezonans (MR) görüntüleme tekniği olan emar teknolojisi beyin için sıklıkla tercih edilmektedir. Birçok nörolojik sağlık problemi, kitle oluşumları ve beyine bağlı genel hastalıklar MR sayesinde elde edilir. Görüntüleme teknikleri bazen birbiriyle karıştırılabilmektedir. Örneğin beyin tomografisi

Beyin Emarı (MR) Nedir, Nasıl Çekilir?2024-01-24T18:19:57+00:00

Beyin Tomografisi Nedir, Nasıl Çekilir?

Beyin tomografisi (BT), beyinde olası hastalık oluşumlarını teşhis etmeye yönelik bilgisayarlı tomografi işleminin beyinde uygulanmasıdır. Radyasyon enerjisi ile çalışan tomografi cihazı beyindeki damar yapıları, kitle oluşumu, enfeksiyon gelişmesi gibi birçok teşhise imkan tanır. Genel olarak beyinde normal semptomlara bağlı teşhisler için normal BT uygulanırken daha riskli semptomlar için ilaçlı beyin tomografisi uygulanabilir. Beyin BT (bilgisayarlı

Beyin Tomografisi Nedir, Nasıl Çekilir?2024-01-24T18:20:06+00:00

Akciğer Filmi (Röntgeni) Nasıl Çekilir?

Akciğer filmi diğer adıyla akciğer grafisi, toraks yani göğüs bölgesindeki sağlık durumuna yönelik incelemeye imkan veren radyolojik bir görüntüleme testidir. Bu röntgen ve film çekimi zararsız düzeyde belli bir doz radyasyon enerjisi içeren X-ışınları ile göğüs kafesi ve akciğerlerdeki durumları analiz etmeye yardımcı olur. Akciğer hastalıkları, tümör oluşumları, solunum yolu enfeksiyonları ve çoğunlukla tüm göğüs

Akciğer Filmi (Röntgeni) Nasıl Çekilir?2024-01-24T18:20:15+00:00