Helikobakter Pilori (Helicobacter Pylori) Nedir?

Midenin dokusunda enfeksiyona neden olan bakteri helikobakter pilori olarak adlandırılır. Hastalığın başlangıç evresi genellikle çocukluk dönemidir. Dünya nüfusunun neredeyse yarısını etkisi altına alan bu bakteri, peptik ülser (midede yara oluşması) hastalığının nedenidir.  Açken; şişkinlik, kusma, bulantı ve mide kazınması gibi belirtilerle ortaya çıkar. Yemekten sonra ise midede ağrı şikayetleri ile ortaya çıkar. Helikobakter pilori bakterisi

Helikobakter Pilori (Helicobacter Pylori) Nedir?2024-01-24T15:50:55+00:00

Maymun Çiçeği Virüsü Nedir? Belirtileri ve Tedavisi

Maymun çiçeği virüsü; yabani ve kemirgen hayvanlarla temas edilmesi haline insana bulaşarak enfekte olarak yayılmaktadır. Genellikle Afrika’nın orta ve batı kesiminde görülen bu tip virüs son yıllarda insanlar arasında da yayılarak etki göstermektedir. Nadiren insanlara bulaşarak hastalık oluşturmaktadır. Yabani hayvanlardan insanlara bulaş oranı önceki dönemlerde sınırlıyken vakalar belirli bölgelerde sınırlıydı. Zamanla Afrika kıtası ile bağlantının

Maymun Çiçeği Virüsü Nedir? Belirtileri ve Tedavisi2024-01-24T15:54:20+00:00

Tifo Hastalığı Nedir, Belirtileri Neler?

Tifo hastalığı, Salmonella typhimurium (S. typhi) bakterisininin insan kan dolaşımına karışması ile gelişen bir enfeksiyon hastalığıdır. Bulaşıcı bir hastalık türü olan tifo, insan bağırsaklarında yaşamını sürdürür ve genellikle idrar ve dışkı yolu ile diğer insanlara bulaşmaktadır. Örneğin tifo hastalıklı bir dışkı veya idrara temas etmiş su veya yiyeceği tüketen kişi yüksek ihtimalle bu bakteriye maruz

Tifo Hastalığı Nedir, Belirtileri Neler?2024-01-24T18:19:20+00:00

Tetanoz Aşısı Nedir, Yan Etkileri Neler?

Tetanoz aşısı, genellikle paslı demir, toz, gübre gibi yollarla bulaşan Clostridium tetani adlı bakterinin yani tetanoz hastalığının en bilindik tedavi yöntemidir. İlerleyen evrelerinde oldukça riskli ve hayati olabilen tetanoz, kaslarda kasılma ve titremeler, yorgunluk, terleme gibi belirtiler vermektedir. Tetanoz aşısı, bebeklik döneminde belirli aralıklarla 5 doz olarak uygulanmaktadır. Aynı şekilde hamilelik döneminde de uygulanması olası

Tetanoz Aşısı Nedir, Yan Etkileri Neler?2024-01-24T18:19:47+00:00